poniedziałek, 9 marca 2015

(186 km za mną) Cukrze - I really hate you!

Jednym z największych minusów pracy w dużym, zgranym i sympatycznym zespole jest to, że cały czas jest coś do świętowania. Urodziny, imieniny, rozpoczęcie pracy, pożegnanie, rocznica podjęci pracy - wszystko jest okazją do tego, by przynieść dla współpracowników ciasto.



Bardzo jest to fajne, integruje i powoduje, że zawsze jest kupa śmiechu, ściskania się i pozytywnej energii. Co z tego, skoro to mi po prostu nie służy... Nie mogę się oprzeć tym słodkościom, jak ktoś mi talerzyk pod nos podstawia... Ja wiem, że to wymówki, ale prawd jest, że po kilku dniach jedzenia ciast, ochota na słodkie przychodzi sama i nie tylko ja pojawiam się rano w pracowej kuchni z pytaniem:

" To kto dziś przynosi ciasto?:)"
 
Sytuacja jest o tyle dramatyczna, że wczoraj waga pokazała...:
 
 
A już miałam nieco ponad 61 kg w tym roku, a teraz cel (58-59 kilo) cały czas niebezpiecznie daleko:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( Waga to jedno, jeszcze gorsze jest to, że cały czas po tych pysznościach jestem objedzona, wzdęta, śpiąca, bez energii, pełna wyrzutów sumienia i z fatalną cerą...
 
To się musi skończyć.
 
Mam nadzieję, że pomoże mi w tym wczorajszy, inspirujący dzień. Byłam z koleżanką na Festiwalu Zatoka Kobiet w Sopockiej Zatoce Sztuki. Było to - jak pisali organizatorzy -  jedno z najważniej­szych wy­da­rzeń de­dy­ko­wa­nych Pa­niom w Pol­sce. Or­ga­ni­za­to­ra­mi spo­tka­nia była Fun­da­cja MCKA, Za­to­ka Sztu­ki oraz dy­rek­tor ar­ty­stycz­ny - Agata Młynar­ska, re­dak­tor na­czel­na "Skar­bu". Gośćmi festiwalu były niezwykłe, silne kobiety, które swoimi działaniami udowadniają, że w kobietach jest wielka siła, musimy tylko chcieć ją odnaleźć i realizować się.
 
 
To co mnie zainspirowało najbardziej to  warsztaty na temat zdrowego żywienia, które poprowadził Janusz Arrasz - specjalista do spraw żywności ekologicznej i wegetariańskiej, popularyzator tematyki profilaktyki zdrowotnej, organizator imprez promujących zdrowy styl życia, autor programów radiowych o tematyce bio i wege żywności.
 
Dowiedziałam się mnóstwo ciekawych rzeczy no i co najważniejsze - na maksa się zainspirowałam i od razu po warsztatach poleciałam do Piotra i Pawła po czerwony ryż, kaszę jaglaną i olej kokosowy (którego w sumie nie kupiłam, bo powstrzymała mnie jego dziwna konsystencja i wygląd mydła, ale chyba jednak dziś przemogę się , wrócę i kupię..;)

15 komentarzy:

  1. Rzeczywiście, kilka dni jedzenia małych słodkości i potem już nie można się oprzeć. Spokojnie, damy radę ! :) Życzę powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja będę trzymała kciuki :) Na pewno dasz radę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Diety nie działają długoterminowo. Świadomość to klucz :) Świadome wybory i zdrowe pokarmy. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzymam za Ciebie mocno kciuki :) razem zrzucimy zbędne kilogramy ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dziś drugi dzień bez cukru:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też!!! Planuję do świąt obyć się bez słodyczy, a potem jeść tylko te robione w domu:)

      Usuń
  6. Ja przez weekend byłam chora i podjadałam, ale na szczęście waga wciąż pokazuje 54 kilo.. Nie poddawaj się, dasz radę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takich pomysłów mi trzeba było !

    OdpowiedzUsuń